DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL-COMMUNICATIVE COMPETENCE OF FUTURE ENGLISH TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.37547/mesmj-V4-I1-24Keywords:
competence,, pedagogical competence,, communicativeAbstract
This article is devoted to study the relevance of the problem of development of professional communicative competence of future teachers of a foreign language due to an increase in the modern requirements of society for professional preparation of a future teacher of a foreign language who knows how to conduct a dialogue, showing flexibility in communication, to the level of development professional communicative competence of future teachers of a foreign language, and also by the insufficient level of their readiness for the implementation of a productive communicative interaction in a foreign language; insufficient theoretical elaboration of measures that contribute to its effective development. Some techniques of developing communicative competence are also spoken in this article.
Downloads
References
Введенский, В.Н. Компетентность педагога как важное условие успешности его профессиональной деятельности на курсах повышения квалификации [Текст] / В.Н. Введенский // Инновации в образовании. - 2003. -№4.-С.21-31.
Митина, Л.М. Психология труда и профессионального развития учителя [Текст] / Л.М. Митина. - М.: Издательский центр «Академия», 2004. - 320 с.
Лурия А.Р. Язык и сознание. — МГУ, 1979. — С. 267. См. также: Коростелев B.C. Основы функционального обучения иноязычной лексике. — Воронеж, 1990. — С. 18-19.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: Базовый
курс лекций. М., 2002.
Рогова Г.В., Верещагина И.Н. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в общеобразовательных учреждениях. М., 1998.
Рогова Г.В., Верещагина И.Н. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в общеобразовательных учреждениях. М., 1998.
Балыхина, Т. М. Содержание и структура профессиональной компетенции филолога: методические проблемы обучения русскому языку: дис. … д-ра пед. нау
Пассов Е. И., Кузнецова Е.С., Формирование лексических навыков,
Воронеж: Интрелингва, 2002 – 40 с.к [Текст] / Т. М. Балыхина. — М., 2000. — С. 71–74.
Пассов Е.И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования. Концепция развития индивидуальности в диалоге культур. 5-11 классы. М., 2000.
Машрабекова, А. М. Современные подходы в формировании коммуникативной компетенции будущего преподавателя иностранного языка / А. М. Машрабекова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. — 2014. — № 1 (60). — С. 557-559. — URL: https://moluch.ru/archive/60/8609/ (дата обращения: 04.02.2023).
Kozmina, N. A. Preparatory exercises for teaching speaking on professional topics to students of the specialty energy management in English classes / N. A. Kozmina, L. V. Gureeva. - Text: direct // Young scientist. - 2014. - No. 5 (64). - S. 521-524. — URL: https://moluch.ru/archive/64/10418/ (date of access: 04.02.2023).
Скалкин В. Л. Основы обучения устной иноязычной речи. – М.,1981.
Лурия А.Р. Язык и сознание. — МГУ, 1979. — С. 267. См. также: Коростелев B.C. Основы функционального обучения иноязычной лексике. — Воронеж, 1990. — С. 18-19.
Ковалева; О.И! Основные тенденции развития университетского образования на современном этапе в процессе модернизации образования [Электронный ресурс]. - http://conf.stavsu.ru/conf.asp?ReportId=272
Персикова, Т.Н. Межкультурная коммуникация и корпоративная культура [Текст]: Учебное пособие / Т.Н. Персикова. - М.: Логос, 2004. - 224с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Zarifa Kh. Shamirzayeva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.