TECHNIQUES OF WORKING WITH AUTHENTIC TEXTS AT THE INITIAL STAGE OF LEARNING LISTENING IN THE DIRECTION OF NON-PHILOLOGICAL EDUCATION

Authors

  • Shokhida Matyokubova

DOI:

https://doi.org/10.37547/mesmj-V4-I4-21%20

Abstract

In this article, we will discuss about the convenient and easy ways to learn audio texts in English, especially authentic texts, for learners and students of non-philological education at the initial stage of listening comprehension. Listening is the most difficult type of speech activity. It's not secret that non-philology students have almost no practical experience of the listening stage of English. They are mainly limited to learning elementary grammar and easy texts. But listening comprehension should take the main place at the initial stage of language learning. Listening develops the ability to anticipate the semantic content of speech not only in a foreign language, but also in the native language, and also creates an opportunity to educate listening culture. Despite the above, the use of authentic texts remains limited in practice. But authentic texts are considered easy and effective material for language learning.

Downloads

Download data is not yet available.

References

. Jalolov J.J Chet tili o’qitish metodikasi: Chet tillar oliy o’quv yurtlari (fakultetlari) talabalari uchun darslik. O’qituvchi 1996.

. Воронина Г.И. Организация работы с аутентичными текстами. М.: Просвещение, 2012. 275 с.

. Гальскова Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам: Пособие для учителя. М.: АРКТИ, 2014. 182 с.

. Гальскова Н.Д., Гез Н.И. Теория обучения иностранному языку. Лингводидактика и методика. СПб.: Питер, 2014. 264 с.

. Захарова О.Ю. Обучение аудированию аутентичных текстовинтервью учащихся старших классов школ с углубленным изучением английского языка: Дис. ... канд. пед. наук. Ярославль, 2009. С.52-60.

. Зуева Т.И. Аутентичный текст в процессе обучения иностранным языкам. М.: Наука, 2013. 267 с.

. Карева Н.В. Использование аутентичных аудио и видео материалов для повышения мотивации изучения иностранного языка // Интернет-журнал Науковедение. 2014. №3 (22). С. 140.

. Кирсанова О.Ф. Использование аутентичных материалов на уроках английского языка. М.: Просвещение, 2012. 341 с.

. Носонович Е.В., Мильруд Р.П. Критерии содержательной аутентичности учебного текста. М.: РГБ, 2012. 251 с.

. Носонович Е.В. Методическая аутентичность учебного текста. М.: РГБ, 2011. 256 с.

. Ляховицкий М.В. Общая методика обучения иностранным языкам. М.: Юрайт, 2013. 199 с.

. Баклашкина М.В. Обучение иноязычному межличностному общению на занятиях по иностранному языку в школе и вузе // Иностранные языки в школе. 2009. №1. С. 7-11

. Vogel, M. R., & Loudova, M. K. (2014). The Use of Authentic Text in English Lessons. Diploma Thesis, Masaryk University.

. Gilmore A. Authentic Materials and Authenticity in Foreign Language Learning // Language Teaching. 2007. Vol. 40 (2). P. 97-118.

. Kilickaya, F. (2004). Authentic materials and cultural content in EFL classrooms. The Internet TESL Journal, 10(7), 1-6.

Downloads

Published

2023-08-21

How to Cite

Matyokubova , S. (2023). TECHNIQUES OF WORKING WITH AUTHENTIC TEXTS AT THE INITIAL STAGE OF LEARNING LISTENING IN THE DIRECTION OF NON-PHILOLOGICAL EDUCATION. Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal, 4(04). https://doi.org/10.37547/mesmj-V4-I4-21