COMPARATIVE ANALYSIS OF THE ORGANIZATION OF INDIVIDUAL HOMESCHOOLING IN THE COUNTRIES OF THE WORLD

Authors

  • Mukhammadazizkhoja Jurakhuzhaev

DOI:

https://doi.org/10.37547/mesmj-V5-I7-14%20

Abstract

This article presents a comparative analysis of the organization of home schooling for children with disabilities and special educational needs in countries around the world.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Dandy J., Cullen C. Integration and mainstreaming: a review of the effi¬cacy of mainstreaming and integration for mentally handcapped pupils// Educational Psychology, v. 8, № 3;

Hallahan, Daniel P., Kauffman, James M., Exceptional Children: Introduc¬tion to Special Education, 5th ed./ (1991)/;

Hegerty S., Pocklingtion K., Lucas D. Educating Pupils with Special Needs in Ordinary School. NFER - Nelson, 1981.;

Kirkaldy B. Special Education: Towards a Question of Civil Rights// The Psychologist. 1990, October.

Petrie A.J. Home educators and the law within Europe.// International re¬view of education.- 1995.-Vol.41,№ 3/4.-P.285-296.

Pope, Andrew M., and Tarlow, Alvin R., Disability in America (1991).

Аббринг И. Специальное образование в Италии // Обучение детей с проблемами в развитии в разных странах мира.: Хрестоматия/Сост. JI.M. Шипицина, 256с.- СПб.: Институт специальной педагогики и пси¬хологии Международного университета семьи и ребёнка им. Р. Вал- ленберга, 1997.-С.83-94.

Вейнс В. Специальное образование в Бельгии // Обучение детей с про-блемами в развитии в разных странах мира: Хрестоматия / Сост. Л.М. Шипицина, 256с. - СПб.: Институт специальной педагогики и психоло¬гии Международного университета семьи и ребёнка им. Р. Валленберга,1997. -с.6-23.

О порядке индивидуального обучения больных детей. Циркулярное письмо Министерства просвещения от 21.06. 1962г. №186-М.

Об утверждении порядка воспитания и обучении детей- инвалидов на дому. Постановление Правительства РФ от 18 июня 1966 г.

Специальное образование в Европе // Обучение детей с проблемами в развитии в разных странах мира. Хрестоматия / Сост. Л.М. Шипицина, всего 256с.- СПб.: Институт специальной педагогики и психологии Международного университета семьи и ребёнка им. Р. Валленбер- га, 1997.-е. 12.

Специальное образование в Европе // Обучение детей с проблемами в развитии в разных странах мира. Хрестоматия / Сост. Л.М. Шипицина, всего 256с.- СПб.: Институт специальной педагогики и психологии Международного университета семьи и ребёнка им. Р. Валленбер- га, 1997.-е. 12.

Шаабдурасулова М. Обучение аномальных детей в Дании// Дефекто¬логия.- 1973.- №2.-с. 86-89; Pijl S.J. Denmark// New Perspectives in Special Education.-London; New York,1994.-P.25-39.

Downloads

Published

2024-10-13

How to Cite

Jurakhuzhaev , M. (2024). COMPARATIVE ANALYSIS OF THE ORGANIZATION OF INDIVIDUAL HOMESCHOOLING IN THE COUNTRIES OF THE WORLD. Mental Enlightenment Scientific-Methodological Journal, 5(07), 107–113. https://doi.org/10.37547/mesmj-V5-I7-14