PEDAGOGICAL AND METHODOLOGICAL ASPECTS IN PREPARING FUTURE HISTORY TEACHERS FOR PROFESSIONAL ACTIVITY
DOI:
https://doi.org/10.37547/mesmj-V6-I1-14%20Abstract
The article describes conceptual ideas aimed at the formation of methodological competence of future history teachers. The importance of general methodological and specific methodological knowledge in the preparation of future history teachers for professional activity is highlighted in the article. It is stated that the study of the methodology of teaching history in modern conditions has a practice-oriented character and is an important component of the professional training of a history teacher.
Downloads
References
Абдулгалимов Г.Л. Модель готовности современного учителя к профессиональной деятельности // Стандарты и мониторинг в образовании. 2009. № 5. С.44-47.
Белявский И. В., Павлов Л. С. Методика преподавания истории в школе: Пособие для учителей и студентов. – М.: Гуманит. Изд. Центр «Поматур», 2001.
Сорокина И.В. Компетентностная модель будущего учителя истории / Актуальные вопросы регионального образования. Саратов: ГАОУ ДПО «СарИПКиПРО», 2012. № 7. С.102-108.
Морозова Н.А. Компетентность и проблемы её формирования в системе непрерывного образования ность современного учителя. Красноярск: Изд-во (школа-вуз-послевузовское образование) //Материалы Красноярского гос. университета, 1998. 309 с.
Адольф В.А. Профессиональная компетентность современного учителя. Челябинск: Изд-во «Образование», 2007. С. 190-196.
Карпова К. А. Интегрированные уроки истории // Преподавание истории в школе. – 2004. - №5.
Степанищев А. Т. Методика преподавания и изучения истории: Учебное пособие для студ. Высш. учеб. заведений: в 2 ч. – М.: Гуманит. изд. центр «Владос», 2002.- ч. 1.
Кухарев Н.В. На пути к профессиональному совершенству. - М., 1990.
Степанищев А. Т. Методика преподавания и изучения истории: Учебное пособие для студ. Высш. учеб. заведений: в 2 ч. – М.: Гуманит. изд. центр «Владос», 2002.- ч. 1.
Вяземский Е.Е., Стрелова О.Ю. Методика преподавания истории в школе. - М., 1999.
Озерский И.З. Начинающему учителю истории. - М., 1989.
F.Sh.Ilmurodova.Requirements of the modern teacher. “PEDAGOG” международный исследоват. 24 April26, 2022.р-63-6711.
Ильмуродова Ф. The foundation of the era of awakening in Central Asia: alchemy, succession, and historicism //Современные тенденции инновационного развития науки и образования в глобальном мире. – 2022. – Т. 1. – №. 3. – С. 213-216.
Shokirovna I. F. Trends in the Formation and Development of Professional Competences of a Future History Teacher //World of Science: Journal on Modern Research Methodologies. – 2023. – Т. 2. – №. 3. – С. 27-31.
Shokirovna I. F. Zamonaviy oqituvchi davr talabi //PEDAGOGS jurnali. – 2022. – Т. 8. – №. 3. – С. 68-72.
Shokirovna I. F. World of Science: Journal on Modern Research Methodologies. – 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Feruza Ilmurodova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.