INTRODUCTION TO THE EDUCATIONAL PROCESS OF INDIVIDUAL EDUCATIONAL TRAJECTORIES AS ONE OF THE REQUIREMENTS OF THE CREDIT-MODULE SYSTEM
Abstract
The article points out the issues of introducing individual educational trajectories into the educational process as one of the requirements of the credit-module system in teaching biological disciplines. Since the modern transition to the credit module system, one of the urgent tasks is individualism of the content education, ensuring the flexibility of the educational trajectories with taking into account students’ professional interests and desires.
Keywords
credit-module system, individualization the content of education, educational trajectories.How to Cite
References
. Постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по внедрению новых принципов управления в системе высшего и среднего специального образования» от 11 июля 2019 года № ПП-4391. https://lex.uz/docs/4415487
. Вдовина С. А., Кунгурова И.М. Сущность и направления реализации индивидуальной образовательной траектории // Интернет журнал Науковедение. 2013. https://naukovedenie.ru/index.php?p=issue-3-13.
. Сухорукова Л.Н., Сорокин А.Д., Власова Е.А. Системный подход в конструировании содержания среднего биологического образования. yberleninka.ru/article/n/sistemnyy-podhod-v-konstruirovanii-soderzhaniya-srednego-biologicheskogo-obrazovaniya
. Хакимова М. Кредитно-модульная система: особенности и возможности.
https://yuz.uz/ru/news/kreditno-modulnaya-sistema-osobennosti-i-vozmojnosti
. Хуторской А. В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? - М., 2005. https://www.khutorskoy.ru/books/2005/met_lich_orient/index.htm
License
Copyright (c) 2023 Khurshida O. Pardaeva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.